۱۵ اصل ارتباطی با دیگران: افراد موفق چه میکنند؟
آیا این سوال برایتان بوجود آمده است که افراد موفق برای ارتباط چه اصولی دارند؟ جالب است بدانید که تعدادی از این اصول ارتباطی میان افراد موفق دنیا مشترک است. در این مقاله از رابینز سعی داریم تا به ۱۵ اصل ارتباطی با دیگران را به شما آموزش دهید، رعایت حتی موارد کمی از این روش ها میتواند تاثیرات بسیار زیادی در زندگی شما بگذارد. این اصول با است از علم ان ال پی (NLP ) جمع آوری شده و میتواند هر چند کوچک، شما را یک قدم به موفقیت شخصی خودتون نزدیکتر میشید.
1-در اولین برخورد در قرار ملاقات، اول سلام کنید
این کار باعث می شود تا ادب شما در ذهن طرف مقابل حک شود و در باقی صحبت تاثیر بیشتری روی آن داشته باشید.
2- لبخند به لب داشته باشید
در ارتباط با تمامی اشخاص سعی کنید که لبخند به لب داشته باشید، لبخند باعث میشه حس صمیمیت انتقال پیدا کنه و گفتگوی راحتتری شکل بگیره.
3- هر کس را با اسم خودش صدا بزنید
سعی کنید هر کس را با اسم خودش صدا بزنید . اسم هر شخص مهم ترین اثر هویتی برای اوست تا جایی که میتوانید اسم اشخاص را در حافظه داشته باشیم این باعث میشه حس احترام متقابل ایجاد بشه و فرد احساس کنه که شخص با اهمیتی برای شماست.
4-نسبت به کارهای مثبت اطرافیان، واکنش نشان بدهید.
اگر دوستان خانواده همکاران و شرکای تجاری شما کار مثبتی انجام می دهند حتماً آنها را تشویق کنید این باعث میشه طرف مقابل بدونه کارهای مثبتی که انجام میده برای شما هم مهم است.
5- کاری کنید آدمها احساس کنند مهم هستند
باید این کار را صمیمانه انجام دهید. مثلاً با همسرتان مشورت کنید، از فرزندتان در کارها کمک بگیرید یا از رفتگر محله تشکر کنید که شهر شما را تمیز نگه میدارد و این باعث میشه افراد با تمام انگیزه برای شما کار کنند.
6-همیشه آراسته و معطر باشید
راستش را بخواهید هیچ چیز بیشتر از آراستگی حس بهتری برای ملاقات کننده با ما ایجاد میکند.
7- شنونده خوبی باشید
دیگران را تشویق کنید تا درباره خودشان حرف بزنند و نکته جالب این اصل اینه که حتی اگر یک کلمه حرف نزنید طرف مقابل شما را بهترین سخنران میدونه و سعی میکنه بیشتر با شما ارتباط برقرار کنه.
8- در مورد علایق دیگران حرف بزنید
حرف زدن در مورد علایق دیگران شما را در ارتباطات قویتر میکنه و همچنین باعث میشه علایق شما یکی بشه، یعنی طرف مقابل شما وقتی میبینه علاقه خودش، علاقه شما هم هست، اونجا ذهن اون فکر میکنه حتما ما علایق برابری داریم و شما میتونین راحت تر به خواسته خودتون برسین. 🙂
9- انتقاد، گلایه و سرزنش را ترک کنید.
هیچکس دوست نداره حتی کار اشتباهی انجام بده سر زنش بشه آفت یک رابطه کاری و اجتماعی گلایه و سرزنش است.
10-از بحث و جدل اجتناب کنید
لطفا آرام باشید. بهترین راه برای دوری از بحث و جدل اجتناب از آن است. مطلقاً بحث نکنید. در بحث هیچ کس برنده نمیشه و هر دو طرف بازنده هستند.
11- برای عقاید دیگران ارزش قائل شوید.
عقاید هر شخص جز قدیمی ترین و قویترین هویت اوست و در واقع احترام به عقایدش احترام به بودن آن است.
12-مکالمه را با بله گرفتن از طرف آغاز کنید.
سعی کنید مکالمه را با گرفتن بله آغاز کنید.. مثلا اگر هوا ابری بود بگویید امروز هم هوا ابری است چقدر خوب شد که توی هوای ابری قرار گذاشتیم ، بگذارید ذهن طرف مقابل شما به بله گفتن عادت کنه.
13– همیشه که حق با شما نیست
اگر حق با شما نیست سریعا آن را بپذیرید این کار نشان دهنده منطقی بودن شما در مذاکرات و ملاقاتها ست و باعث میشه طرف مقابل نظرات خودش رو بدون ترس بیان کنه.
14- دیگران را درک کنید
آرزوهای دیگران رو درک کنید. مثلا اگر کودک کاری گفت می خوام یه ماشین یک میلیاردی بخرم بهش بگید که حتماً میتونی . هیچ وقت آرزوهای کسی را به تمسخرنگیرین.
15- رهبر باشید، نه مدیر !
در کارتون رهبر باشید نه مدیر (این مورد توی یک مقاله کامل توضیح میدیم)
امیدوارم از این مقاله را بینز هم لذت برده باشید و اصول ارتباطی افراد موفق رو توی زندگیتون پیاده کنید. این اصول، هم توی زندگی کاری، عاطفی و هم زندگی اجتماعی شما تاثیرگدار است. در این مقاله اصول پیچیده ای نگفتیم ،اصولی گفتیم که هرکسی میتونه رعایت کنه، ولی قطعاً میتونه شما رو به یک شخص متفاوت تری توی جامعه تبدیل کنه و به موفقیت نزدیکتر بشید.
باقی مقالات رابینز توی مسیر موفقیت شما تاثیر گذار است، حتما بخونید.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
رویداد تدکس دانشگاه تهران
3.89k بازدید
-
بهترین دوره های سخنرانی و تبدیل شدن به سخنران حرفه ای
3.57k بازدید
-
ارتباط موثر اهرم قدرت و ثروت
3.18k بازدید
-
تحلیل کتاب اثر مرکب دارن هاردی
4.04k بازدید
-
زندگی نامه دارن هاردی و معرفی کتاب های او
3.87k بازدید
-
راه ثروتمند شدن در ایران از نظر اساتید موفقیت
3.66k بازدید
دیدگاهتان را بنویسید